Tuesday, November 15, 2011

mehnah perubahan

astaghfirullah..astaghfirullah..astaghfirullah..

bukan senang kan nak berubah?bila mana kita dah biasa melakukan sesuatu perkara tu dan ia ibarat sudah menjadi darah daging kita,tiba-tiba suatu hari kita dapat tahu bahawa kebiasaan kita selama ini adalah salah..

oleh itu,kita harus berhenti melakukannya dengan kadar segera!pronto!chop-chop!fullstop!no excuses!tapi cakap itu memang sangat mudah..teramat sangatlah benar-benaaaarrr mudah..dan untuk melakukannya dengan sebenar-benar ertiii teramaaaatlahh payah!memanglah mudah untuk katakan, 'kenalah mujahadah(kuatkan diri)!' tapi untuk bermujahadah pun sebenarnya kena ada mujahadah!maknanya kita kena mujahadah untuk bermujahadah!Allahuakbar..berat..ya saya akui!saya rasa ini amaaat berat..

bila mana saya berubah, itu adalah antara saya dengan Allah..betapa Dia telah membuka pintu hati,betapa Dia telah memudahkan urusan dan betapa Dia telah memberi kekuatan untuk saya terus istiqamah..astaghfirullah..kadang-kadang rasa sangat-sangat lemah..betapa saya berusaha untuk bersihkan hati,delete segala rasa walau sedikit pun riak(!) dan sentiasa refresh balik niat..

"Tidak akan masuk syurga sesiapa yang ada di dalam hatinya walau sebesar zarah sifat takabbur!"

(HR Muslim)

ok.titiba rasa sangat down.doakan saya terus istiqamah ya!and awak pun kena tolong saya juga,tolong jangan ajak saya kembali lakukan karat-karat jahiliyah yang saya berusaha untuk tinggalkan,pretty please? (sambil buat kitty cute eyes*ok walaupun mata saya sepet sila luaskan imagination anda dan jadi creative terima kasih)

pinjamkan saya kekuatan ya Allah..

No comments: